Diagnostický software ISTA/D je pokročilejším nástupcem diagnostiky INPA. Je více intuitivní a narozdíl od INPA je přeložen plnohodnotně do angličtiny či jiných jazyků. Poskytuje servisní plány, dokumentace, utahovací momenty, grafický strom všech jednotek ve voze, spouštění funkcí, adaptací a další. ISTA/D umí komunikovat jak pomocí DoIP protokolu, tak i například pomocí EDIABAS. ISTA/D se nejčastěji používá od BMW řady F a výše, ale má i podporu pro většinu E řady, co jsem zkoušel tak od E46 výše vše šlapalo jak by mělo. Doporučuji přečíst tento článek, kde jsem zhruba shrnul takový úvod do diagnostikování a kódování BMW. Jsou v něm vypsány jednotlivé pojmy, možnosti komunikace a co jaký software dělá a k čemu slouží.
ISTA/D je software zdarma zpřístupněný komunitou, pokud jste za něj někde platili, byli jste pravděpodobně podvedeni.
Co bude potřeba?
- Instalační archiv ISTA/D – Heslo k archivu: bmw …může vyžadovat 200-500GB místa na vašem disku, podle toho co vše za dokumentace si nainstalujete s ISTA/D programem.
- Nějaký lepší notebook – ISTA/D program je už o něco náročnější oproti INPA. Doporučuji vejtřasku nechat doma a zvolit něco modernějšího, jestli nechcete čekat věčnost.
- SSD disk alespoň 500GB – ISTA/D se kvůli její velikosti doporučuje instalovat na SSD disk, ideálně na nějaké rychlé M.2 NVME. Na starém HDD je také použitelná, ale načítací doby a hlavně délka instalace jsou už celkem znát (viz video níže). 😀
- K+DCAN kabel s FTDI čipem – osobně v tomto návodu použiji K+DCAN kabel, ale lze i využít ENET kabel(od BMW řady F a novější) či univerzální ICOM. Více opět v tomto článku.
Videonávod
Instalace a spuštění
- V tomto návodu používám ISTA/D v kombinaci s K+DCAN kabelem. K tomuto kabelu je zapotřebí EDIABAS, který je obsažen v balíčku BMW Standard Tools. Je tedy potřeba si tento balíček prvně nainstalovat a nastavit správně drivery k tomu. Pokud chcete také použít K+DCAN kabel, mrkněte na tento článek, kde je návod na instalaci INPA a EDIABAS.
- Nainstalujte ISTA/D spuštěním ista_standalone_installer.exe
- Při instalaci se vás to dotáže na jednotlivé části, které chcete nainstalovat, jedná se vlastně o různé jazykové verze. Zvolte si co vám nejvíce vyhovuje, případně na internetu lze i sehnat další.
- Pak se vás to zeptá na Interface typy, neboli způsob připojení, pro K+DCAN kabel volím EDIABAS. Toto nastavení lze později samozřejmě změnit.
- Po nainstalování můžete rovnou otestovat spojení s vozem. Takže připojte kabel do OBD zásuvky a pak do PC a zapněte zapalování.
- Spusťte ISTA/D a stiskněte Operations -> New -> Read Out Vehicle Data -> Complete identification. To spustí celkovou kontrolu vozu, sestaví strom jednotek a vypíše všechny v nich uložené chyby na jednu hromadu.
Volitelné nastavení
Můžete si změnit různá nastavení, jazyk, Interface type a další předvolby, když kliknete vpravo nahoře na ikonu klíče (nastavení). Otevře se vám nabídka kde lze provádět změny. Změna jazyka se tedy odvíjí od vámi nainstalovaných databází, lze si je tam i ručně dodat, pokud na internetu naleznete nějaké jiné.


Komentáře 1
Dobrý den mám dotaz mám bmw e90 2007, rád bych si zařídil nějakou diagnostiku, abych si mohl opravit auto sám , můžete mi něco doporučit co mi bude stačit ,moc díky.