Při přestavbě Felicie, musela přijít na řadu i renovace zrezlého chladiče chladící kapaliny. Zároveň jej bylo potřeba upravit, kvůli klimatizaci, která má na deklu chladiče předřadný odpor.

Pískování 150 Kč
Černý sprej v plechu 230 Kč
Samotný chladič (nový) 700 Kč
Šrouby, matice, podložky 40 Kč

Celkem tedy: 1 120 Kč

Jelikož jsem do Felicie při přestavbě přidal i klimatizaci, tak byla potřeba chladič upravit pro předřadný odpor ventilátoru, který je na deklu chladiče. Tento odpor slouží jako první stupeň pro ventilátor, funkci to má takovou, že když běží klima, tak se spíná dochlazování a díky tomuto odporu neběží ventilátor na plné otáčky jako normálně.

Felicia 1.6 s klimatizací chladič
Origo chladič z Felicie ze které jsem bral klimu

Tento chladič býval ve Felicii, ze které jsem bral klimatizaci a tento typ se dává pouze do felicií s klimatizací a nebo do 1.9D verzí. Jelikož ale moje kastle nemá úchyty na tento typ chladiče a zároveň tento chladič solidně protékal, tak jsem se rozhodl koupit nový chladič na 1.6, obyč, no-klima edice. Na něj jsem pouze lehce upravil dekl, tak aby tam šel usadit předřadný odpor pro ventilátor z tohoto starého chladiče. Třípinový termospínač který byl v původním chladiči krásně pasoval do nového chladiče a předřadný odpor pro který jsem dělal úpravu na novém chladiči také krásně do deklu sedl (nedotýká se žebrování chladiče samotného).

A výsledek? Po opískování jsem zbrousil ještě nedostatky a pak vše bylo stříknuto sprejem z plechu, na spodek jsem napral hned čtyři vrstvy, tak snad to nějaký ten pátek vydrží.

Fun-fact na konec: když došlo na montování chladiče do auta, zjistilo se, že ten nový měl v háji pertlování, tak šel hned na reklamaci. 😀



Napište komentář

Zatím zde nejsou žádné komentáře.