Jednoho letního dne jsem si říkal že by bylo moc fajn mít ve své Feličitě stahovací střechu, jelikož ale všechny úpravy na autě, bych chtěl mít v nějakém budgetu (ruku na srdce, je to Felda), sáhl jsem po střeše z Renaulta Twingo, kterou jsem objevil na jednom vrakáči a mohl si jí odnést za „pouhých“ 1000Kč, namísto originální Webasto střechy, u které chtějí na bazarech šílený pálky, i když elektrická by byla fajn – twingo střecha je totiž růčo.
Bylo nutný prvně demontovat původní stávající skleněný okno, a následně jsme započali měření. Pak jsme vzali do ruky flexu a zahájili flexaRacing. Ačkoliv jsem o žádný prsty nepřišel, tak moje Felda přišla o Anténu a stropní světýlko, které se ještě bude muset nějak alternativně doladit, neboť střecha zasahuje mírně do jeho hrany. Stínítka však zůstaly, bez nich by to opravdu nešlo.
Když jsme dořezali, tak nastalo ještě vrtání xx děr kolem dokola na tu střechu a pak jejich upravování, rozšiřování atd. Následně jsem ostré hrany srazil pilníkem a potřel je lakem, jak z venčí tak zevnitř aby se předešlo korozi.
Aby jsme střechu také pořádně utěsnili, naprali jsme pod ní lepidlo na čelní skla, obyčejný silikon mi přišel už moc low-budget. Doufám že až v budoucnu budu dělat celolak, že se neposeru při sundavání té střechy.
Pak ale nastal problém – jelikož střechu jsem úplně z počátku plánoval dát na kombíkovou feldu a né na krátkou, tak jsem zapomněl počítat s kufrem, střecha totiž končí přesně se střechou auta, na předělu s pátými dveřmi. Abych mohl lézt do kufru a při tom neničil tu střechu těmi pátými dvěřmi tak se holt musely udělat „tuningové“ úpravy. Do budoucna bych měl vizi takovou, že bych páté dveře upravil flexou, nějak je zbrousil podle tvaru té střechy, tak aby se kufr zase dal otevírat úplně až na horu – ale to je prozatím ve hvězdách.
Pak zbýval úklid, auto plný špon a železného prachu.. klasika co od flexy čekat.
A jak to vypadá po namontování střechy?
1.) Střecha zvládá dobře těsnit – Auto jsem umýval na WAPce prvně zlehka, tak abych nefouknul jakoby mezi střechu a auto – sucho. Pak jsem zkusil fouknout přímo mezi střechu a auto a taky sucho. Samozřejmě auto už prošlo i velkými lijáky atd atd, taky sucho, nikde žádná voda, nic. Takže paráda.
2.) Auto je za jízdy s tou střechou tichý, samozřejmě jenom, když je střecha zavřená, zkoušel jsem při rychlosti do 100Km/h.
3.) V létě když stáhnu střechu, tak sakra rychle se v autě udělá lepší vzduch a je tam menší horko
Ještě zbývá doladit uvnitř tapec na stropnici a int. osvětlení, to zde updatuji až se dostanu k tomu to tam namontovat.
Zkrátka, vše děláte na vlastní riziko.
Vytvořeno: 17. 12. 2019
Poslední úprava: 6. 7. 2024
Felicia: Úpravy a modifikace Flexa, Renault, Škoda Felicia, střecha, Twingo, 3818x 5
Zdravím chtěl bych se zeptat jak je to s policii nebo při technické.
Bohužel ti asi nedokážu úplně dobře odpovědět, policie mě už zastavila a střechu mi dokonce i oba pochválili. STK mě čeká až příští rok, přičemž u toho spoléhám na to, že když to bude hezky udělaný tak by to nemusel být problém. Spíš to bude o tom na koho kde narazíš, na tom STK tě může poslat někam i jen s tím že ti nefunguje naklápění světel, které nefunguje snad u žádné Feldy. Případně je můžeš zkusit odkázat na Felicii „bluesky“, co já aspoň vím tak ty stahovací střechy nebyly pokaždé zapsány v TP. Dyštak sem za rok updatnu info jak jsem pochodil na STK
Ahoj,
Chtel bych se zeptat na konstrukci shrnovaci strechy, protoze obrazky byvaji dost zkoupe. Dalo by se to zkratit a umistit na kratsi strechu? (Pickup)
Diky!
Michal
P.S.: Detail i pro Filipa, zkousel jsem prodiskutovat profesionalni zastavbu stresniho okna Webasto. Bohuzel na pickupa to delat nechteji kvuli prolisum ve strese. Ale zminil se, ze do TP je nikdy nezapisovali. Tak snad by s tou technickou problem byt nemusel. Bylo by ale asi lepsi to prodiskutovat primo s technickou driv, nez clovek tu diru do strechy vyrizne.
Vyhrabal jsem nějakou (celkem špatnou ale asi dostačující ?) fotku z Galerie a aktualizoval článek. Co si pamatuji bylo to o tom, že v té kůži byly tři „ližiny“, které jezdily v těch černých drážkách v té hranaté konstrukci. Zkracovat bych to osobně nezkoušel, nedokážu si představit jak vyřešit to zakončení (na mých foto směrem u kufru) a podle mého by bylo i těžší dosáhnout správné těsnosti. + Ještě když se to tou klikou vepředu zatáhne (když chci střechu zaaretovat – zavřít) tak se to našponuje aby se to utěsnilo.
Nedokážu upřesnit víc info, neboť auto už bohužel nemám.
Asi bych doporučil se podívat po elektrickém střešním oknu, myslím že je taky od webasta. Také se „originálně“ montovalo na Fel. jestli se nepletu.
Diky! Starsi el. okno by mohl byt dobry napad. 🙂